fredag 27 februari 2009

Recenssion av " Män som hatar kvinnor"


Idag var jag på Göteborgs premiären av "Män som hatar kvinnor". När filmen började tyckte jag den var helt kontig och fattade ingenting, men jag har ju inte heller läst boken. Efter ett tag började man komma in i storyn men den var fortfarande rätt kronglig, många rollfigurer att hålla koll på. Jag fick allting klart för mig först i slutet av filmen men det var inte dåligt utan en riktig tankeställare.

Filmografin var suverän. Man märkte verkligen att danskarna hade har varit med på ett hörn eftersom det inte alls liknade den svenska filmografin. Ljudet var också grymt bra, visa saker man inte överhuvudtaget skulle bli rädd över blev man asskraj över på grund av musiken.

Filmen var grymt mycket bättre än vad jag förväntat mig. Malin som jag var och såg den med hade dessutom läst boken och sa att filmen och boken var väldigt lika men att det fortfarande var kul att se den!

9/10

Inga kommentarer: