onsdag 23 september 2009

Tunga väskor till skolan

Varje dag har jag cirka 5 böcker till skolan, med varje bok har jag även en mapp och block. detta gör att min väska nästan väger mer än vad jag gör. Många ungdomar idag bär på tunga väskor med endast en axelrem. Skadorna av detta kan bli livslånga. Ryggen blir sne och musklerna värker. Ryggsäck skulle vara det enda alternativet som fungerar, men det är otroligt fult...om det inte passar ens stil.
Vi fåste sluta ha så tunga väskor. Helst skulle jag vilja att man skiter i böcker helt men det skulle förmodligen inte fungera. Jag tycker alla skolor skulle dela ut minidatorer till eleverna där de kan anteckna och få worksheets via mailen. Man skulle kunna ha böcker i datorn också. Det är bara att skolan har en hemsida med lösen där eleverna på skolan kan gå in och hemta hem sina böcker. Livet skulle bli så mycket enklare och väskan skulle bli så mycket lättare!

Inga kommentarer: